طبس – سرپرستي يزدفردا: اولین نشست هم اندیشی متولیان و خادمان مساجد طبس برگزار شد و مسائل و مشکلات مساجد طبس بررسی و تصمیماتی برای بهبود وضعیت مساجد اتخاذ گرديد.

به گزارش واحد دریافت خبریزدفردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان طبس، با دعوت فرمانداری طبس نشست مشترک متولیان ، خدام ، هیأت امنا و موذنین مساجد شهر طبس ، در محل مسجد جامع کبیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که فرماندار ، معاون فرماندار ، جمعی از مسئولان و تعدادی از روحانیان و ائمه جماعت مساجد نیز حضور داشتند، امام جمعه طبس در خصوص اهمیت دو ماه مبارک شعبان و رمضان ، مطالبی را بیان کرد.

حجه الاسلام "سید ابراهیم مهاجریان" سالگرد اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی را گرامی داشت و نماز جمعه را از بهترین نعمات دانست.

وی با اشاره به واقعه تاریخی شهادت آيت الله شیخ فضل الله نوری ، اظهار داشت : دشمنان اسلام و برخی افراد ، چون با حضور علما و فقها به اهداف شوم خود نمی رسیدند ، آنها را با افترا از صحنه خارج کردند و سعی در حذف روحانیت اصیل داشتند و هم اکنون نیز آن طرز فکر وجود دارد و سعی می کنند روحانیت را کنار بزنند که باید مواظب بود و البته نخواهند توانست روحانیت اصیل را کنار بزنند.http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=37056_image_gallery.jpg

امام جمعه طبس در خصوص اهمیت مساجد بیان داشت : اولین جایی که خداوند بر روی زمین آفرید، مسجد بود و پیامبران نیز پس از رسالت از اولین کارهایی که موفق شدند انجام دهند ، ساخت مسجد بود.

حجه الاسلام مهاجریان نقش و جایگاه خادمان مساجد را مهم و ارزشمند قلمداد کرد و خواستار حضور افراد با تجربه و مسن در کنار افراد جوان در هیأت امنای مساجد شد.

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام و نگرش پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به مسجد ، گفت: مسجد تنها مکانی برای عبادت نیست ، بلکه مکان بیان احکام و مسائل سیاسی و حکومتی و محل اجرای احکام اسلام نیز می باشد.

امام جمعه طبس از متولیان و دست اندرکاران امور مساجد خواست با برخورد و رفتار مناسب سبب جذب مردم و بویژه نسل جوان به مسجد شوند و غبارروبی مساجد برای آماده شدن این اماکن مقدس برای ماه مبارک رمضان و دقت در زمان پخش اذان ، مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین از مسئولان خواست به منظور رفع مشکلات مساجد در خصوص پرداخت هزینه های آب و برق و سایر هزینه ها که در راستای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها ایجاد شده است ، چاره اندیشی و پیگیری کنند.

فرماندار طبس نیز از خدمات خادمان و عوامل دست اندرکار مساجد تقدیر و تشکر کرد.

"عزیز بهزادی" تصریح کرد : فرهنگ نماز ، نماز جماعت و نماز جمعه باید بیشتر مورد توجه و بسط قرار گیرد.

وی برگزاری این گونه جلسات را مهم و دارای اثرات مناسب دانست و خواستار تداوم این نشست ها شد.

بهزادی همچنین ضمن تأکید بر تلاش در جهت رفع مشکلات مساجد ، روابط عمومی فرمانداری را به عنوان مسئول پیگیری امور مساجد معرفی کرد.

تهیه اوقات شرعی واحد برای طول سال و تحویل به مساجد ، تهیه ساعت دیواری مناسب برای مساجد بوسیله اداره اوقاف و امور خیریه ، مساعدت برای تحویل منازل سازمانی به ائمه جماعت مساجدی که در نزدیکی این منازل هستند ، از جمله مواردی بود که مورد اشاره فرماندار قرار گرفت.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا